Chat with us, powered by LiveChat
Infolinie alarmowe: Perfekton Gdynia: 577 493 943, Perfekton Poznań: 535 571 958

Praca w opiece nad osobami starszymi Infolinia 58 728 29 49 

Dzień z życia opiekuna Klienta

01.10.2017 Perfekton

Na pierwszej linii kontaktu Opiekunów osób starszych z naszą firmą stoją opiekunowie klientów. To oni pełnią jedną z ważniejszych ról – nie tylko przygotowują Opiekunów do pracy w opiece, czyli wyjazdu do Niemiec, ale także troszczą się o niego w czasie realizacji zlecenia. Jak wygląda dzień z życia opiekuna? Zdradzamy poniżej.

Najczęściej zadawane pytania

Istnieją pytania, które nasi opiekunowie słyszą każdego dnia i na które odpowiadali już z pewnością tysiące razy. Jednym z nich, jest pytanie dotyczące wynagrodzenia – Jakie wynagrodzenie oferujecie?. Dla opiekunów, którzy rozważają pracę w charakterze opiekuna osób starszych, wysokość wynagrodzenia jest jednym z ważniejszych czynników. Biorąc pod uwagę, że wysokość pensji opiekuna uzależniona jest od jego doświadczenia i rodzaju zlecania, na to samo pytanie nasi pracownicy udzielają różnych odpowiedzi.

Zaskakujące sytuacje

Praca opiekuna klienta jest bardzo dynamiczna – sytuacja potrafi zmienić się z godziny na godzinę i takie zmiany zwykle nie wróżą nic dobrego. Dlaczego? Ponieważ podstawą pracy firmy opiekuńczej jest plan i działania wykonywane zgodnie z nim. Najbardziej zaskakującymi sytuacjami, z jakimi spotyka się nasz zespół, są nagłe rezygnacje z wyjazdu lub brak kontaktu z Opiekunem, który nie stawił się w pracy pierwszego dnia. Nasi pracownicy muszą wtedy bardzo szybko znaleźć zastępstwo, żeby Senior nie został pozostawiony samemu sobie oraz aby dotychczasowy Opiekun mógł wrócić do domu, do Polski, zgodnie z planem.

Wyzwania i stres

Największym wyzwaniem w pracy opiekuna klienta jest konfrontacja z problemem nadużyć przez Opiekunów osób starszych. Zdarza się bowiem, że Opiekunowie stawiają się w pracy będąc pod wpływem alkoholu, co zagraża zdrowiu i życiu podopiecznego. Nasi pracownicy, ale także Senior i jego rodzina, narażeni są wtedy na ogromny stres. Opiekunowie klienta czują się odpowiedzialni za drugiego człowieka, dlatego starają się jak najszybciej rozwiązać problem.

Rola powiernika

Jedną z ważniejszych i trudniejszych ról Opiekuna Klienta jest rola powiernika i swojego rodzaju przyjaciela, który nie tylko pomoże przy zatrudnieniu i organizacji wyjazdu, ale wesprze i wysłucha, kiedy zaistnieje taka potrzeba. Opiekunowie klienta przynajmniej raz w tygodniu rozmawiają z Opiekunami, czyli codziennie wykonują wiele telefonów do kobiet i mężczyzn opiekujących się seniorami w Niemczech. Ze względu na rozłąkę z rodziną i trudy pracy w opiece Opiekunowie zwierzają się naszym pracownikom, opowiadając o codziennym życiu oraz tęsknocie za domem.

Odpowiedzialność i satysfakcja

W pracy opiekuna klienta niezbędna jest odporność na stres, poczucie odpowiedzialności i otwartość na drugiego człowieka. Ze względu na specyfikę tej pracy opiekunowie wykonują zadania pod presją czasu, co wymaga od nich świetnej organizacji i szybkiej reakcji na problem. Mimo trudów nasi pracownicy odczuwają ogromną satysfakcję, kiedy w słuchawce słyszą głosy zadowolonych Opiekunów i wiedzą, że Seniorzy otrzymali stosowną pomoc.

Tagi:
Podziel się

Pracuj z nami

Zgłoś się, oddzwonimy!

Pracuj z nami

Zgłoś się, oddzwonimy!


 Podstawowa Komunikatywna Zaawansowana Biegła

Pokaż szczegóły zgód